Unreála jsem kritizoval kde se dalo a tam kde se nedalo, jsem o něm alespoň
nemluvil. Bylo to paradoxně pro jeho hezkou grafiku, dobrý engine a
podprůměrnou hratelnost. Na někoho možná zapůsobila dosti emotivně působící
hudba a grafika, ale jenom na někoho a to víceméně jenom na ty individua,
kteří měli v době jeho vydání rychlý kompjůtr a Wůdů ][. Na mě to teda
rozhodně nepůsobilo, protože já jsem zvyklý na 320x200 (co byste taky
nechtěli se 486). Spíš bych řekl, že to na mě působilo docela opačně. Jinak
už tehdy Unreál obsahoval BotMatch a Boti byli docela zdatnými protivníky,
tak moc zdatnými, že se proti nim skoro ani hrát nedalo. Teď ale Unreál je
už mimo hlavní scénu, kde už nějakou dobu hnízdí Quake 3. Ale k věci: U. T
je tedy MultiPlayer hra, v SinglePlayer si ji sice zahrajete, ale jenom proti
BOTům. V porovnání s Quákem 3 se mi zdá, že U. T. je dost lepší. V U. T.
máte k dispozici několik herních módů - Normální "SmrtMač", Boj o vlajku,
Domination, Assault a Challenge (možná jsem ještě na něco zapomněl, jestli
ano, tak to sorry). Navíc před každým levelem (kterých je jen tak mimochodem
přes 30) se vám ukáží informace o něm a historie vašich protivníků. Což dává
tušit že se U. T. pokouší o jakýsi příběh, to docela potěší - sice to není
jako nějaká adventura, ale i to málo, co je, se počítá. Ve všech herních
módech na jakoukoliv obtížnost se BOTi chovaji víceméně jako chodící terče.
Zatímco v módu Challenge tam hrajete proti opravdovým robotům, ty už jen tak
nezabijete, používají neviditelnost a ostatní zařízení vyskytující se ve
hře. Zbraně jsou víceméně všechny upravený předělaný z Unreála. Mezi moje
oblíbený patří Pulzní puška a rakeťák. Použití rakeťáka je tu vyřešeno mírně
nešťastně - když držíte střelbu, tak se vám rakety ládujou do zásobníku a až
se naládujou všechny, tak se vystřelí. Spíš bych uvítal, aby se rakety
vystřelily až po pustění tlačítka. O zbraních ve Quákovi se radši ani
zmiňovat nebudu, jen si tak povzdechnu, že ty ID Softi zkazili všechno co
mohli (zvlášť BFG). Graficky bohužel vítězí Quake, o kvalitách jeho enginu
je zbytečný nějak moc diskutovat. On U. T. na tom graficky není zas až tak
moc špatně, bohužel docela dost zamrzí přílišná optimalizace pro 3DFX, na
jiných grafických kartách (zvlášť Riva TNT a TNT2) se dost neúměrně nahrává.
Bohužel jsem neměl možnost otestovat Quáka a U. T. v multiplayeru, tak
nemůžu referovat jaký to je. Co se hry jednoho hráče je na tom rozhodně lépe
U. T. a Quake se může jenom stydět. Stejně si myslím, že Quake v
multiplayeru není nic moc.
|
Výrobce: |
Epic MegaGames |
Minimální kofigurace |
P3 64MB RAM? |
Doporučená konfigurace |
Voodooo3 128RAM |
Hodnocení |
82% |
Zpět - Nahoru - Vpřed