Test Drive 5
DarkLogic
Recenze


Jednoduchý návod, jak vytvořit tuto hru: vemte engine z NFS 1, přidejte mu několik chyb, předělejte ho do Windows 95 (jinak řečeno zvětšete hardwarové nároky) a řekněte, že to potřebuje 3D akcelerátor.

Tuto závodní hru má na svědomí firma Accolade, kterou můžeme znát spíše z minulých let. Určitě si někdo pamatuje na svou dobu celkem povedenou kolekci Olympijských her (letní a zimní), simulátory GunBoat, F-15 a mnoho dalších. Po nějaké době se opět tato firma snaží proniknout do hráčova podvědomí, ale tentokrát už má proti sobě opravdu silnou konkurenci. Hra, od které si Accolade sliboval asi největší úspěch je pokračovatel série jejich silničních automobilových závodů s názvem Test Drive 5. Když si hru poprvé spustíte, připomene vám to staré časy, když jste usedali ke svým "počítadlům" a celý jste se třásli na tu "parádní" hru od Electronic Arts s názvem Need For Speed 1. Pravda, u TD5 je už vidět určitý technologický skok, takže se místo rozlišení 320 x 200 dočkáte 640 x 480 (dokonce prý v 3D akceleraci, ale moc to teda poznat není). Úvodní dojem bychom měli za sebou a teď se dostáváme k samotnému hraní. Celá hra mi tak vlastně připomíná chyby, které se vyskytovali v některém ze tří dílů NFS. Tentokrát jsem si vzpomněl na Need For Speed 2 a její nesmyslné smyky. Prostě si tak jedete, zatočíte trochu prudčeji na stranu, potom to chcete vyrovnat, ale ouvej, už se točíte jak na ledu. To by ale ještě nic nebylo naproti tomu, co mi říkal kámoš a já tomu ani nechtěl věřit, dokud jsem to neviděl na vlastním monitoru. Představte si, že jedete po dlouhé a rovné silnici, smrt v očích, na tachometru 50 km/h (ne, to byla sranda). Ručička tachometru se blíží k magickému číslu 200, motor se točí na plné obrátky, jeho dunivý zvuk přehlušuje kazeťák s tvrdou rockovou hudbou a v tu ránu se proti vám vyřítí nějaký osobák. Zděsíte se. Na zvrázčeném čele se z ničeho nic objevily kapky potu, brzdy skřípějí, vaše auto sebou hází na všechny strany, slyšíte úzkostlivý křik vaší nádherné mladé spolujezdkyně, ale vše je však již marné (zajímavé souvětí. To jsem vymyslel sám :-) Ale zpět do hry. Je samozřejmé, že když do někoho narazíte v takové rychlosti, auto začne předvádět všechny možné fyzikální zákony. Ale pozor! U TD5 by se dalo říct, že předvádí i ty nemožné fyzikální zákony nebo programátoři této hry přišli na nějaký nový zákon. Jak jinak si vysvětlíte, že po nárazu se točíte na "zadku" auta jak na kolotoči a zničeho nic auto stojí zpět "na všech čtyřech" - zřejmě nějaká antigravitace či co. S něčím takovým jsem se ještě v žádné jiné hře nesetkal a to tuším, že SCORE (nebo Level) napsali, že se auta v této hře chovají velmi realisticky!?! Bohužel jsem neměl tu možnost, abych si zahrál plnou verzi, takže vám toho moc nemůžu říct o autech ani o tratích. Jen co jsem četl, tak má tam být dost velký výběr aut (asi 40). Hra se mi zdála celkem jednoduchá, ale ta inteligence protihráčů je opravdu dost mizerná. Může mi někdo vysvětlit, proč všechna auta, která řídí počítač, dělají ty samé chyby na těch samých místech? To, co na téhle hře ukázal Accolade je prostě hrůza. Tato hra by se určitě ujala, kdyby ji Accolade vydal o několik let dříve. Myslím si, že v dnešní konkurenci, kde Electronic Arts se svou Need For Speed 3 (a brzo již NFS 4 viz. Preview) nasadily laťku hodně vysoko, je Test Drive 5 ve stínu a čeká na ty odpadlíky, které NFS 3 již přestala bavit. Accolade, i když se snaží, měl by se snažit mnohem více. Jediné, co bych téhle firmě nyní mohl vzkázat, je stará fráze:

VRAŤ SE DO HROBU !



Zpět - Nahoru - Vpřed