Kurva monopol
Ifeus - HUNTER online
Úvahy


Tak tady ještě pořád máme monopol českého telekomu a internet se nám v roce 2001 nijak zvlášť nezdražil, ale taky nezlevnil. Co bych psal o telekomu, vždyť o tom už je napsáno mnoho, ale dovolil bych si malou poznámku - proč se v očích veřejnosti tak strapňuje, když všichni ví, jak na tom rejžuje. Proč dělá ty svoje nákladné reklamy, když je ani nepotřebuje, protože mu všechny zákazníky obstarává jeho ojedinělé místo na trhu. Je to jenom vyhazování peněz a mě osobně se z nich dělá zle, když vidím, že za ty reklamy platím i já. Ale já nechci už opravdy mluvit-psát o tomhle blbým monopolu, raději chci psát o mobilních komunikacích.
I když zde již nepanuje monopol, trh se v oblasti cenové politiky značně zakonzervoval. Určitě si všichni pamatujeme, na odvážné titulky, že až přijde třetí operátor, že ceny půjdou rapidně dolů. A šli, jenomže né rapidně, ale po malích kouskách, až se zastavili na né moc výhodné hranici. A třetí operátor? Ten se postupně přizpůsobil přemrštěným cenám a nestal se defakto levnější konkurencí. Sice je levnější, to jo, ale vzhledem k pokrytí a službám to o moc není. Myslím, že vůbec největší podraz na zákazníka je volání z mobilního eurotelu na povnou telekomáckou síť. Mnoho z vás to asi neví, ale eurotel je dceřinou společností českého telekomu, takže to jsou defakto sítě jednoho vlastníka. Proč jsou tedy ceny volání z eurotelu na pevnou linku takové, když jde o sítě stejné firmy. Proč, když voláte z pegasu na pevnou linku zaplatíte stejně, i když voláte na jinou síť? Proč, no proto, aby eurotel měl na čem vydělávat. Zákazníky mate, že je to volání na jinou síť a jako takové musí stát mnohem, ale mnohem více než volání na síť vlastní. Tomu já říkám podraz. Takže to byla připomínka první.
Připomínka druhá, co si vůbec myslí, že dělají? Ty reklamy už mě vážně serou. Vždyť si pusťte televizy, rádio, nebo se koukněte na bilboardy. Všude tvist, go a oskarta a samí takoví hovadinky. Myslím, že kdyby někdo vypočítal, kolik dá jeden zákazník mobilního operátora za měsíc za reklamu, tak by se lidi sákra divily. Podle mích výpočtů a předpokladů, musí dát operátor na jednoho nového zákazníka asi 2000 korun(to pouze odhaduji, ale třeba to bude i více, méně rozhodně né) na reklamu a to není malá částka. Tu jim zákazník samozřejmě musí vrátit, nejlépe během jednoho roku. A tak se všichni předhánějí v bombastických reklamách a ceny za minutu podle toho vypadají. Myslím, že kdyby se jeden z operátorů na reklamu úplně vysral, tak by jeho ceny okamžitě spadly tak někam na 40-60% dnešních, možná i níž, to si nedovoluji odhadnout. A to mě sere, a i proto zatím nemám mobilní telefon, protože představa že z každé koruny dám dvacet halířů tý blbý gumárenský a zasraný tv nova mě vyloženě vytáčí.
Nevím jak vy, ale já naprosto bojkotuji ty jejich reklamy a jedinou reklamou, která mě může dostat je dobrá cena a tý ještě žádný operátor nedosáhnul.



Zpět - Nahoru - Vpřed