Hru
mohou hrát skoro všichni, jak amatéři, tak i profíci, protože hra obsahuje
pět herních nastavení obtížnosti. K dispozici je také možnost pomocného
nastavení, např. pomoc při brždění, při otáčení a pro začátek není
ostuda, když si navolíte pomocnou dráhu na trase, která znázorňuje nejlepší
a nejefektivnější místo pro projetí zatáčky. Nejsou to žádné šipky na
okruhu, ale na trase jsou prostě stopy pneumatik protihráčů. Pokud chcete předjíždět
protijezdce „na brzdy’’, vypněte si pomoc při brždění, protože počítač
za vás brzdí stejně jako protijezdci.
Castrol Honda Superbike 2000 se může pochlubit skvělými zvuky a nepříliš
obtížnou manipulací s motocyklem. Grafika trošinku, ale opravdu trošinku
zaostává, to ovšem těm, kteří si chtějí ověřit své schopnosti na dvou
kolech, by nemělo vadit.
Musím zklamat fanoušky motocyklů značek jiných, než Honda, protože jak už
z názvu vyplývá, na výběr máte pouze nyní zmiňované Hondy. Můžete
si vybrat dva skutečné jezdce týmu, ale můžete si je samozřejmě přepsat
na vaše jméno.
Ve hře máte možnost vybrat si několik herních módu, jak jízda v tréninku,
tak šampionát nebo víkend. Trénink je udělán způsobem opakovacího papouška.
Před vámi jede jezdec, který si vybírá a vám ukazuje nejlepší trasu, vy
byste měli (ale nemuseli) jezdit za ním.
Hra obsahuje 20 závodních
tratí, které jsou téměř skutečné. Nechybějí ani tak známé jako Monako
nebo Itálie. Dám vám dobrou radu, když si vyberete hodně technické tratě
(Monako), vypněte si pomoc při otáčení, protože ve velmi prudké otáčce,
při níž musíte jet doslova krokem, se jezdec pořádně nenakloní a tím pádem
nabourá do svodidel. Ale pokud jedete rychlé tratě, čili ty, které
mají dlouhé roviny a mírné otáčky, mějte radši pomoc zapnutou, vypadá
to nejen efektivněji, ale je to pro vás bezpečnější! Nezkoušejte projíždět
prudší otáčky bez brzd, protože vyletíte na bezpečnostní písek a tam se
v sedle neudržíte a bude následovat držkopád.
Prvních pár jízd nebo taky prvních pár hodin budete velmi často na zemi,
tak se nevztekejte, nerozbíjejte cédéčko a nekopejte do počítače. Po troše
tréninku budete jezdit jako profesionálové nebo alespoň jako pokročilý
amatér.
Tato hra není, bohužel, taková,
že by vás udržela u počítače moc dlouho (samozřejmě první dva nebo tři
dny se bude váš počítač přímo vařit). Po týdnu nebo spíše po dvou vás
už nebude tolik bavit, a to proto, že bude pro vás příliš lehká, nebo že
ji nebudete zvládat (tato možnost snad nehrozí u nikoho), popřípadě proto,
že si koupíte lepší hry. Nakonec skončí tak, že si ji zahrajete jen z nudy.
Ale do té doby hru budete přímo žrát a prosit rodiče o to, aby jste šli o
dvě hodiny později spát.
Až budete totální machři nebo až si to budete aspoň myslet (to se vlastně
pozná na výsledku závodu), budete pyšní sami na sebe, až se podíváte na
perfektně zpracované replay. To si zaslouží opravdu poklonu. Bude se vám líbit
snad víc než samotná hra. Při hře si můžete užít spoustu legrace. Když
někdy v prvních zatáčkách, když jste mezi dvaceti motocykly a s nějakým
se srazíte, ostatní za vámi budou kolem vás lítat jako supermani, když
se nevyhnou vašim motorkám na silnici. Taky se vám může stát, že
po pádu se k motorce nemůžete dostat, protože než k ní doběhnete
ostatní vás několikrát přejedou.
Když
budete hrát hru poprvé, vypněte si radši zničení motocyklu v realismu.
Nestalo se mi jen jednou, že jsem do cíle ani nedojel pro poruchy, bohužel
jsem nedojel ani do boxu. Castrol Honda Superbike 2000 lze hrát dokonce i po
internetu a po síti!!! Dobrou zábavu!