Již po
zhlédnutí prvních obrázků z připravovaného pokračování
Die Hard Trilogy, se mi
vybavili dvě věci. První věcí byl takový zvláštní
pocit, který mě v poslední době čím dál
tím více doprovází. Už z prvních screenshotů byl totiž cítět zápach
nastavované kaše. Dru-
hou věcí byla naopak otázka, zda-li tvůrci dosáhnou opět skvělé
hratelnosti, jako tomu by-
lo v prvním díle. Nyní, když už je Die Hard Trilogy 2 dávno
na pultech PC obchodů, jsem
se rozhodl, že vám ji trochu blíže přiblížím.
Hlavním hrdinou je i tentokrát charismatický
policista John McClane, který se opět objeví v nesprávný
čas na nesprávném místě. Za
osudové místo zvolili autoři tentokrát hazardní město
Las Vegas. A právě do tohoto vel-
koměsta se McClane vydává za svým dlouholetým
přítelem. Jenomže co čert nechtěl,
Johnův kamarád je bohužel zabit skupinou prašulíchtivých
teroristů. Tuto situaci však
McClane nemůže samozřejmě jenom tak nechat plavat, a proto se plně
vyzbrojen vydává
tvrdohlavě
proti zdi vyřešit celý případ po svém
typickém způsobu... Takový je příběh Die Hard
Trilogy 2, pokud jste čekali něco, co by trochu
více potrápilo vaše mozkové závity, tak asi moc
dobře neznáte filmovou trilogii Smrtonosnou
past, která vždy těžila s
jednoduchých dějů,
vtipných hlášek Bruce Willise a hromady pře-
střelek a výbuchů. Pokud také někdo očekával,
že druhý díl přinese spoustu nových vylepšení,
tak také neměl pravdu, protože DHT 2 působí
naprosto stejným dojmem jako jednička, akorát
Opravdu,
všechno co naskýtal první díl, nabízí i pokračování, což znamená,
že se můžete
opět těšit na tři druhy herních módů, které jsou asi jediným tahákem,
které DHT 2 nabízí.
První typ módu je klasická third person akce, takže svého
hrdinu vidíte zezadu a prochá-
zíte jednu místnost za druhou a neustále střílíte debilní teroristy. První
druh hry byl oproti
jedničce výrazně zkažen, čemuž výrazně přispívá malá
inteligence teroristů a šnečí ry-
chlost hlavního hrdiny. Tady bych se rád zastavil,
protože postavička Johna McClanea
se opravdu pomalu pohybuje. Pomalý však není pouze McClane, ale i
celá hromada tero-
ristů. Dalším mínusem je grafický engine, který je "s prominutím"
dost ubohý. Celou si-
tuaci navíc zhoršuje design úrovní, který také nepatří
mezi skvosty, a o interiéru ani ne-
mluvně. První mód se zkrátka nepovedl, a tak jsem očekával, že
celý nešťastný případ
alespoň zachrání zbývající dva módy, jenomže jsem se těžce zmýlil,
protože druhý typ hry
ve
stylu Virtua Cop pohled na hru ještě zhoršil.
Dá se říci, že nabízí to samé, co první typ hry
-
ubohou inteligenci nepřátel, superrychlé pohyby
hlavní postavy, "zábavné" prostředí a hromadu
střílení. Od třetího módu jsem tudíž už nic pře-
kvapivého nečekal, a proto jsem se začal připra-
vovat na to, jak napíšu na DHT 2 drtivou recen-
zi. Třetí typ hry je takovým mixem Need
For
Speed a Drivera, což znamená, že s McClanem
jezdíte autem po Las Vegas a řešíte nudné mise
(např. honička s teroristy...). Navíc ani rychlost
aut
nesplnila ty požadavky, jaké jsem předpokládal, natož samotný vzhled
auta. A přesto-
že během plnění některých misí vystřídáte několik různých
vozidel (sanitka, policejní vůz,
náklaďák apod.), které se liší jenom a pouze vzhledem, tak ani
poslední typ hry ničím do
očí neuhodil. Die Hard Trilogy 2: Viva Las
Vegas je zkrátka nastavovaná kaše z dílny
Fox Interactive, která vznikla pouze z jednoho důvodu
- napálit filmové fanoušky Bruce
Willise a následně vydělat. Pro mě to až
takové překvapení nebylo, protože jsem to na
99,9 % očekával, a tak si budou muset oni fandové
charismatického Willise počkat buď
na Die Hard Trilogy 3 nebo zajít do kina na Šestý smysl. Martin
Náhlovský
HODNOCENÍ: 50% |